Langkah 1
Ø Guru menayangkan gambar poster gotong royong kepada murid – murid.
Ø Murid diminta untuk menyatakan pendapat mereka tentang amalan bergotong royong di Malaysia.
Tujuan
Ø Murid dapat memberi pendapat mereka melalui lisan dan tulisan.
Ø Guru menayangkan gambar poster gotong royong kepada murid – murid.
Ø Murid diminta untuk menyatakan pendapat mereka tentang amalan bergotong royong di Malaysia.
Tujuan
Ø Murid dapat memberi pendapat mereka melalui lisan dan tulisan.
Langkah 2
Ø Guru menayangkan video aktiviti gotong royong.
Ø Murid diminta menyenaraikan aktiviti- aktiviti yang boleh dilaksanakan semasa aktiviti gotong royong.
Tujuan
Ø Meningkatkan kemahiran menulis murid dan kemahiran mengolah idea.
KLIK DIBAWAH
Langkah 3
Ø Guru berbincang dengan murid tentang isi- isi penting untuk membuat karangan “gotong- royong”.
Ø Guru memaparkan rangka karangan untuk membantu murid menghasilkan karangan.
Tujuan
Ø Meningkatkan kemahiran menulis murid- murid.
No comments:
Post a Comment